Prvý trimester ste väčšinu voľného času prespali, a tak zrazu nechápete, ako to, že zrazu mávate večer problémy so zaspávaním alebo sa budíte uprostred noci a neviete, čo so sebou? Skôr ako siahnete po liekoch na spanie, skúste tieto tipy.

Pohyb

Cvičte. Áno, cvičenie v tehotenstve je povolené. Nie príliš namáhavé, nebezpečné a v neskorých poobedňajších hodinách. Inak vám ale môže ku lepšiemu spánku iba pomôcť. Navyše sa budete cítiť lepšie aj počas dňa.

"Snack" pred spaním

Najesť sa pred vstupom do postele nemusí byť vždy na škodu. Existuje niekoľko receptov vhodných práve na lepší spánok. Napríklad teplé mlieko, oriešky alebo morčacie mäsko. Mierne naplnené bruško vás aspoň nevyženie uprostred noci priamo do chladničky. Príliš to však nepreháňajte, pretože si môžete navodiť pálenie záhy, ktoré vás potom tiež nenechá zaspať.

Obmedzte tekutiny

Vo večerných hodinách sa snažte piť menej. Časté močenie, ktoré je v tehotenstve tak typické, vás môže vyhnať na toaletu aj niekoľkokrát za noc. To sladkému spánku príliš neprospieva. Preto ak ste smädná, pite radšej menšie porcie, nie hneď liter vody na počkanie. Po dúškoch si môžete vychutnávať aj tehotenský čajík.

Do postele ospalá

Znie to logicky. Ak pôjdete do postele fyzicky aj psychicky unavená, zvyšujete tým šance na úspech. Vyhýbajte sa namáhavejšiemu cvičeniu neskoro poobede. Nediskutujte o zásadných veciach, ktoré by vás mohli rozladiť, tesne pred spaním. Miesto klasickej kávy siahnite radšej po kávovinovom nápoji. Chutí skvele, neobsahuje kofeín, zato obsahuje kopec vápnika, ktorý potrebuje vaše dieťatko pre správny vývin kostí.

Kúpeľ alebo sprcha

Príjemne teplá sprcha vás upokojí a zmierni prípadné fyzické bolesti, spojené s tehotenstvom. Teplý kúpeľ alebo sprcha pred spaním navyše pomáha aj na lepší spánok.