Príjemné prostredie

Stavte na pohodlie a noste voľné pyžamo. Vytvorte si príjemné podmienky na spánok aj vďaka tuctu mäkkých vankúšikov a prikrývok. Obklopte sa príjemnou vôňou levandulí. Zútulnite si spálňu podľa vašich predstáv.

Myseľ prečisťujúca aktivita

Všetko je lepšie, ako premýšľať, čo nás čaká na ďalší deň, čo sme nestihli a mali sme. Či už bezduché prepínanie kanálov v televízii, príjemná relaxačná hudba, nenáročné ručné práce alebo niekoľko strán obľúbenej knihy. Nie práve napínavej detektívky alebo strašidelných príbehov. To všetko vám pomôže prepnúť mozog do spánkového režimu. Vyhnite sa knihám o tehotenskej problematike. Zoznamy detských mien sú prijateľné.

Upracte si v duši

Myseľ, ktorá pracuje ako o závod, môže byť prekážkou ku pokojnému spánku. Takže pred spaním sa radšej vyrozprávajte partnerovi alebo blízkej kamarátke a problémy jednoducho nechajte na zajtra. Tie nikam neutečú.

Pravidelný režim

Zvyknite si na rutinu. Nastavte svoje vnútorné hodinky na konkrétny čas a skúste chodiť do postele každý deň približne v túto dobu. Telo si nato rado zvykne a prispôsobí sa vašej dennej rutine, čo v konečnom dôsledku uľahčí aj zaspávanie.

Vstaňte

Zvoľte si 30 alebo 60 - minútový časový interval. Ak do tohto času nezaspíte, jednoducho vstaňte z postele a niečo uprostred noci urobíte. Ak všetky predošlé stratégie zlyhajú, berte to z tej lepšej stránky - aspoň vás to postupne pripraví na bezsenné rodičovské noci.  

 

Foto: Shutterstock