Veľmi jednoduchá rovnica: Čím zdravšie sa budete stravovať vy sama, tým zdravšie bude vaše dieťa. A keď budete premýšľať nad jedálnym lístkom vašej ratolesti, odrazí sa to aj v počte návštev u pediatra. Prinášame vám preto tipy, ako svojho potomka kŕmiť čo najzdravšie.

Šetrite, ale s rozmyslom

Zdravé jedlo neznamená drahé jedlo. Pokiaľ budete nakupovať výhradne biopotraviny, možno to bude pravda (a vôbec to nemusí znamenať, že budete jesť zdravo, pretože v biokvalite kúpite aj údeniny). Nakŕmiť seba a svoje deti podľa pravidiel zdravej výživy však nemusí nutne znamenať krach rodinného rozpočtu. Ušetriť sa však dá i tak, že budete nakupovať sezónne a tuzemské potraviny. Načo sa kŕmiť kumkvátmi a liči, keď máme vynikajúce jablká, ktoré stoja o dve tretiny menej? Navyše sa vyhnete riziku alergickej reakcie na neznáme plody.

Mäso len kvalitné

Dojčatám nemusíte pridávať do jedla mäso. Zelenina a ovocie im bohato stačia, ale ak chcete pridať mäso, vyberte králika alebo morku z dobrého chovu. A keď sa takým jedálnym lístkom inšpiruje i zvyšok rodiny, tým lepšie.

Vyhnite sa éčkam

Ako v tehotenstve, tak neskôr pri príprave pokrmov pre deti sa pokiaľ možno vyhnite konzumácii všetkých potravín s prídavnými látkami. Podľa niektorých štúdií sú práve rôzne chemické farbivá, stabilizátory a konzervačné látky príčinou hyperaktivity a nesústredenosti našich detí.