O tehotenstve koluje mnoho mýtov, ktorým mnoho nastávajúcich mamičiek stále verí. My prinášame tie najčastejšie, ktoré sú už dávno vyvrátené a s pravdou nemajú nič spoločné. O aké ide?

Musíte jesť za dvoch

Možno to znie ako dobrá výhovorka, no rozhodne nie je na mieste. Jesť za dvoch počas tehotenstva je totiž je mýtus. V skutočnosti neexistujú žiadne dôkazy, ktoré by dokazovali tento mýtus a prejedanie môže mať za následok priberanie na váhe matky a detskú obezitu. Prvých šesť mesiacov od vás vaše dieťa dostane všetko, čo potrebuje, bez toho, aby ste potrebovali ďalšie kalórie. Keď sa dostanete do posledného trimestra, možno budete potrebovať asi 200 kalórií navyše za deň, no to je tiež veľmi individuálne.

Počas tehotenstva nemôžete piť kofeín

Ak patríte k milovníčkam kávy, tehotenstvo nie je problémom. V minulosti sa síce tehotným ženám odporúčalo zdržať sa kofeínu počas tehotenstva, ale nedávne štúdie ukazujú, že mierne množstvá sú bezpečné, ak sa dodržia určité opatrenia. V skutočnosti Americká akadémia pôrodníkov a gynekológov (ACOG) a ďalší odborníci uvádzajú, že tehotné ženy môžu bezpečne skonzumovať až 200 miligramov kofeínu denne. Pamätajte, že viac ako 200 ml kofeínu denne môže zvýšiť riziko potratu, pretože kofeín môže preniknúť cez placentárnu bariéru, takže dávajte pozor, aby ste neprekročili svoj limit. Kofeín je tiež prítomný v mnohých limonádach a čokoládach, takže na ne dávajte veľký pozor.

Počas tehotenstva nemôžete cvičiť

Ďalší veľký mýtus. Fyzická aktivita ako taká vhodná pre vás, zdravie vášho dieťaťa a vaše duševné zdravie. Ak ste cvičili pred otehotnením a ste zvyknutá na svoju rutinu, pokračujte vo svojom cvičebnom programe po konzultácii so svojím lekárom. Vyhnite sa akýmkoľvek novým, namáhavým činnostiam, ako je zadržiavanie dychu, nadmerné poskakovanie alebo strečing, skákanie, poskakovanie a náhle trhavé pohyby, pokročilé pohyby brucha a horúce prostredie, ako je horúca jóga. Ak ste pred otehotnením nebola príliš aktívna, začnite s jemnými cvičeniami, ako je chôdza a cvičenie s nízkym dopadom, domáce cvičenie.

Budete mať zvláštne chute

Akokoľvek je táto myšlienka rozšírená, je to mýtus. Nie všetky tehotné ženy majú zvláštne a naliehavé chute. Dôvod? Tieto chute sú často spúšťané hormonálnymi zmenami v tele, ktoré ovplyvňujú chuť a vôňu. Tiež prudké poklesy a vrcholy hladiny cukru v krvi vám môžu spôsobiť túžbu po sladkých, pohodlných jedlách. Ale tieto zmeny hormonálneho a krvného cukru sa líšia. V skutočnosti nedostatok chuti do jedla neznamená, že s vami alebo s dieťaťom nie je niečo v poriadku.