Posťažujte sa

Nenechávajte v sebe hniť negatívne emócie. Občas je dobre niekomu sa posťažovať a dať najavo svoje pocity zlosti, smútku, ľútosti, ktoré sú v tomto období predsa prirodzeným výsledkom hormonálnej búrky v tele. Podeľte sa s niekým so svojimi pocitmi a uvidíte, že sa vám uľaví. 

Nájdite si čas aj na seba

Hoci sa to po pôrode môže zdať ako nereálna vec, treba si vedieť nájsť čas aj na seba. Veľa negatívnych pocitov totiž súvisí práve s tým, že žena má zanedbávať samú seba kvôli dieťaťu. Nie je to však pravda a vôbec to tak v realite nemusí vyzerať. Vždy si preto vyhraďte istý čas len pre seba, či už na spánok, relaxáciu v prírode, vo vani, alebo si urobte návštevu u kaderníčky. Ak ste v pohode vy, vycíti to aj vaše dieťa a bude pokojnejšie. 

Nehrajte sa na dokonalú 

Nikdy, ale nikdy sa nesnažte byť absolútne dokonalou. Netreba byť na seba náročná a báť sa priznať sebe, ale aj pred ostatnými svoje chyby. Všetci občas nejaké robíme a zbytočné pocity viny a hanby preto nie sú na mieste. 

 

Foto: Shutterstock