Pretože v tehotenstve stúpa hladina melanínu, tvorí sa mnohým budúcim mamičkám od pupka smerom dolu tmavá čiara, tzv. linea nigra, ktorá po pôrode opäť vybledne. Koncom gravidity vás môžu nepríjemne potrápiť unavené, ťažké a opuchnuté nohy. Preto čo najviac odpočívajte a doprajte nohám úľavu – dajte ich hore, napríklad na stoličku alebo na operadlo kresla – a v pokoji relaxujte.

Určitá úľava sa dostaví aj pomocou kociek ľadu, ktorými budete potierať chodidlá nôh a okolie členkov. Vyvarujte sa ponožiek a podkolienok s úzkym a tesným lemom, voľte čo najpohodlnejšiu obuv, zabudnite v tomto období na vysoké podpätky, ale i na topánky s úplne plochou podrážkou.Ďalšou pomocou môžu byť špeciálne tehotenské sťahovacie pančucháče – pôsobia nielen proti opuchom, ale aj proti vzniku kŕčových žíl, ktoré tiež majú tendenciu tvoriť sa v inom stave. O ich použití sa poraďte s lekárom.

Vlasy

Tehotenstvo sa do určitej miery odrazí aj na vašej štici. Vlasy sa môžu viac mastiť alebo, naopak, budú suchšie a končeky sa viac strapkajú, do istej miery sa môže meniť aj ich farba, niekomu dokonca krásne zhustnú a lesknú sa. To je dané najmä zvýšenou hladinou estrogénov.

Zabudnite na trvalú i na zložité účesy. Voľte radšej jednoduchý zostrih, vďaka ktorému sa vlasy ľahko a rýchlo upravia do požadovaného tvaru. A neupierajte svojim vlasom dôkladnú starostlivosť.Okrem pravidelného umývania šampónmi na daný typ vlasov si určite zaslúžia výživnú alebo regeneračnú masku, podľa aktuálneho stavu svojej hrivy ju aplikujte pokojne raz mesačne. Vlasy vždy rozčesávajte šetrnými kefami, aby sa ešte viac neničili a nelámali.

Menej je viac

Vzhľadom na zmeny, ktoré vo vašom tele počas tehotenstva prebiehajú, počítajte s tým, že nič nebude ako predtým. Vaša frizúra sa možno zmení na nepoznanie, problém je, že môže nielen zhustnúť a rozžiariť sa, ale vaše vlasy môžu začať byť lámavé, nepoddajné a podobne. Odborníci neodporúčajú, aby ste v období gravidity konzumovali iné než potravinové doplnky určené pre tehotné. Môžu vám však pomôcť babské rady. Nesťahujte si vlasy pevnou gumičkou, mohli by ste si tlakom spôsobiť vznik „kútov“ nad čelom.

Pokiaľ vám vlasy elektrizujú, votrite si do dlane trochu bežného telového mlieka a uhlaďte si končeky tak, aby nerobili neplechu. V tehotenstve vám môžu tiež praskať kútiky, čo je signál, že máte nedostatok vitamínu B. Na rovnaký problém poukazuje aj sivastá pleť, popraskané žilky v oku či zažltnuté beľmo. Pokiaľ máte tieto príznaky, jedzte celozrnné pečivo, chlieb z kvásku a podobne. V dobe čakania na dieťatko sa naučte vnímať, čo vám vaše telo hovorí a potom s informáciami pracovať.

Iste platí, že s bruškom je krásna každá žena, vy však môžete byť krajšia, ak si včas upravíte starostlivosť i jedálny lístok tak, aby plne pokrývali zvýšené nároky organizmu. Len tak sa budete môcť pyšne usmievať nad fotografiami s bruškom.

 

Foto: Shutterstock