Zdravá strava je pre deti nielen prospešná, ale počas vývoj a rastu priam nevyhnutná. Štatistiky sú však alarmujúce. Uvádza sa, že až 20% detí je častejšie ako raz týždenne vo fastfoode a 80% obéznych dospelých boli obézni už v detstve. Zmeňme to! Skúste tieto tipy.

Znížte spotrebu cukru

Ročná spotreba cukru vychádza na jedného Slováka asi 40 kg. V absolútnej väčšine tento cukor pochádza zo sladených nápojov. Nevhodné sú preto sladké limonády, ale tiež 100 % džúsy. Biely cukor nahraďte trstinovým alebo stéviou, ktorá je temer nekalorická a má podobnú chuť. Zdravšie môžete sladiť aj medom (nevhodné pre alergikov) či glukopurom

Viac čerstvého jedla

Naučte deti jesť živé, „prirodzené“ jedlo, ako je surové ovocie, zelenina, naklíčené obilniny a strukoviny, oriešky a semienka. Priemerná spotreba ovocia a zeleniny sa u nás pohybuje okolo 250 g/deň. Odporúčaná spotreba pre dospelého pritom je najmenej 500 g/deň, avšak s väčším podielom zeleniny.

Menej soli

WHO odporúča 4 g soli denne, ale obvyklá spotreba u Slovákov je až 16 g denne. Vyberajte preto potraviny aj podľa obsahu soli; pozor si dávajte pri tvrdých a tavených syrov a údeninách, minerálkach či slaných pochutinách. Potraviny ako instantné polievky do výživy detí nepatria.