Nielen v prípade detí je potrebné jazyk najskôr počúvať, porozumieť mu a až potom začať rozprávať. Chybou pri učení cudzieho jazyka je bifľovanie slovíčok – na jeho aktívne počúvanie tak nemáme čas. A to ani nehovoríme o rozprávaní. Preto je dôležitý pravidelný kontakt s angličtinou, pričom má byť kontinuálny a neustále motivujúci. Na učenie nie sme nikdy príliš mladí, ani príliš starí. Pre dieťa je však práve učenie každodennou a najprirodzenejšou súčasťou života už od jeho narodenia – od učenia sa chodiť, usmievať sa, jesť, spoznávať farby, ale aj rozprávať.

Angličtina od detstva = úspech v budúcnosti

Ak dieťa získava kontakt s druhým jazykom prirodzeným spôsobom, podobne ako sa učí svoj materinský jazyk, nie je dôvod to odkladať. Najprv počúva, vníma a snaží sa pochopiť. Až potom, keď je už vhodný čas, je pozitívne motivované k tomu, aby začalo postupne hovoriť a zapájať sa do aktivít v danom jazyku. Osvojuje si slová a frázy aj v cudzej reči pomocou jednoduchých a zábavných pesničiek, riekaniek, básničiek či obrázkov. Dieťa, ktoré všetko veľmi citlivo vníma, však tento priestor dostane pri učení sa cudzieho jazyka metódou Helen Doron English.

Anglicky za 2 tyzdne2_Foto %40Helen Doron Slovakia.jpg

Vďaka tomuto prístupu, ktorý je založený na zákonitostiach vnímania a učenia pre daný vek, nemá dieťa pocit povinnosti, ani nie je nijakým spôsobom ochudobnené o dokonalé poznanie materinského jazyka. Cudzí jazyk sa učí na v krúžku spolu s malou skupinkou svojich vrstovníkov, materinský jazyk zasa doma. Týmto spôsobom dieťa získava pestrú slovnú zásobu v anglickom jazyku a výskumy potvrdzujú, že verbálna inteligencia detí, ktoré rozumejú aj inému jazyku popri materinskom, je podstatne vyššia.