Stres pri balení, dlhé presuny z miesta na miesto, nekonečné čakanie v odletovej hale či dlhé hodiny v rozhorúčenom aute – aj tie najkrajšie prázdniny paradoxne často začínajú sériou menej veselých chvíľ. Zabrať dostávajú nielen nervy rodičov, ale aj telíčka našich ratolestí. Rizikom sú v letných mesiacoch najmä dehydratácia a úpal.

„Obsah vody v detskom organizme je vyšší ako u dospelých, deti sú preto citlivejšie na záťaž vyvolanú horúcim počasím a najmä riziko vzniku úpalu je u nich vyššie. Komplikácie sú pritom často dôsledkom dlhej jazdy v rozpálenom aute práve cestou na dovolenku,“ varuje MUDr. Eva Beňová, pediatrička s viac ako 35-ročnou praxou.

Úpal je vlastne preťažením organizmu pôsobením tepla, ktoré už telo vlastnou termoreguláciou nedokáže odvádzať. Okrem vyhýbaniu sa priamemu slnečnému žiareniu je preto najefektívnejšou, a zároveň najjednoduchšou prevenciou pravidelné dopĺňanie tekutín, ktoré telu pomáhajú ochladzovať sa.

„Piť je dobré v menších množstvách, no častejšie a ideálne nízkomineralizovanú pramenitú vodu s obsahom rozpustených látok do 500 mg/l. Tomuto kritériu spravidla vyhovujú dojčenské vody,“ radí MUDr. Beňová.

Dojčenská voda Lucka napríklad priamo na fľaši informuje aj o optimálnom jemne zásaditom pH a vyváženom obsahu vápnika a horčíka. Na praktickej pollitrovej fľaši s detským uzáverom navyše môžete vďaka odmerke sledovať aj to, koľko vaše dieťa počas cesty vypilo.