Počas zimných mesiacov sa musí detský organizmus častejšie ako inokedy vyrovnávať s prudkými prechodmi zo zimy do prekúreného prostredia, napríklad v školských triedach, bytoch ale aj cestou do školy a materskej školy v mestskej hromadnej doprave. Ťažký vzduch, dochytané držadlá v MHD a tiež kašľajúci, kýchajúci či smrkajúci spolucestujúci sú ideálnym miesto pre výmenu baktérií a vírusov. Predstavujú veľký nápor na imunitu. Ako seba, či svoje deti chrániť, aby ste nepodľahli, neochoreli? Izolovať sa pred touto nepriazňou nie je dobrým riešením, viac pomáha cieľavedomé zvyšovanie obranyschopnosti jeho organizmu.

Kvalitu obranyschopnosti určuje to, ako sa ľudské telo dokáže brániť nepriaznivým vonkajším, ale aj vnútorným vplyvom. Chráni organizmus aj pred baktériami, vírusmi a infekčnými chorobami. 

Ako sa chrániť

Imunitný systém je dennodenne poškodzovaný stresom, znečisteným životným prostredím, či nesprávnymi životnými návykmi. Oslabená imunita a tým i oslabený organizmus sa nedokáže brániť, ťažšie odoláva nepriaznivým vplyvom prostredia i počasia. Prekonajú ju baktérie a vírusy, ktoré sú všade okolo nás a ľahšie podľahneme rôznym chorobám. Pokiaľ telo netvorí dostatok protilátok – imunoglobulínov, imunita komplexne zlyháva na všetkých úrovniach a sústavách organizmu.

Dobrá obranyschopnosť organizmu vyžaduje od nás aktívnu starostlivosť o zdravie. Základom je zdravý životný štýl, vyvážená strava bohatá na živiny (bielkoviny, tuky, sacharidy, minerály a vitamíny). Imunitu významne podporuje i to, ak strava obsahuje dostatok ovocia a zeleniny, oriešky a semiačka, ale aj vhodné výživové doplnky, rastlinné doplnky v prirodzenej podobe (spirulina, mladá pšenica a jačmeň), prírodné antibiotiká – cibuľa, cesnak či zázvor. Dôležité sú aj antioxidanty a tiež beta glukan, ktorý obsahuje hliva ustricová. Imunitu významne podporuje aj primerané dodržiavanie osobnej hygieny (časté umývanie rúk) a dostatok pravidelného pohybu na čerstvom vzduchu, otužovanie, kvalitný spánok a cieľavedomá snaha o odbúravanie stresu.

 

                                        

 

Využime silu beta glukanu

Optimálne je, ak spomínané vitamíny a minerálne látky získame zo stravy, ale ani ich doplnenie z vhodných výživových doplnkov nie je na škodu. Najmä v takom ročnom období ako je zima, treba Imunitu občas postrčiť do jej práce, teda do účinnej ochrany organizmu a do boja s nepriateľskými bacilmi a mikróbmi, ktorých je okolo nás neúrekom. Pomôcť nám môže aj beta glukan. Ide o prírodnú látku bežne sa vyskytujúcu v strave, naše telo ho teda dobre pozná. V prírodnej forme je však zmiešaný s ďalšími látkami, vďaka čomu ho imunitné bunky vedia ťažšie rozpoznať a jeho účinky sú preto obmedzené. Očistením beta glucanu od neúčinných prímesí sa imunitným bunkám uľahčí jeho rozpoznanie receptormi a zvýši sa jeho účinok.

Vysokočistý beta glukan (93 %) aktivuje receptory imunitných buniek, čo vedie k zvýšeniu ich fagocytickej aktivity (chuť bojovať s nepriateľmi). Výhodou vysokočistého beta glucanu je jeho bezpečnosť. Nie sú známe nepriaznivé vedľajšie účinky, možnosť vzniku závislosti a nedá sa ním ani predávkovať. Štúdie preukázali účinky beta glukanu na imunitu. Dokázali, že beta glukan pomáha nielen preventívne, ale má veľký význam aj pri podpore imunity počas ochorenia, lebo významne urýchľuje uzdravovanie.

Ak sa teda chceme vyhnúť častým prechladeniam či chrípke, môžeme aktívne posilňovať imunitu jeho organizmu aj preventívne - užívaním beta glukanu, ktorý obsahujú výrobky od spoločnosti Natures. Pre najmenšie deti je ideálny Detský sirup 1 + s obľúbenou príchuťou lesnej jahody a vitamínom C. Rovnakú príchuť má aj Detský sirup + pre deti od 3 rokov, ktorý tiež obsahuje aj vitamín C. Okrem sirupov nájdete pre deti v ponuke spoločnosti Natures aj tabletky GluCandy s beta glukanom, šípkovým extraktom s obsahom prírodného vitamínu C, ktoré sú momentálne v ponuke vo zvýhodnenom balení 60 tabliet. Viac na www.natures.sk.

 

                                     

 

Zdroj a foto: PR článok