Chcete sa po pôrode zbaviť nabraných tehotenských kíl? Budete potrebovať trpezlivosť, sebadisciplínu, ale predovšetkým – chce to čas!

Žena počas tehotenstva priberie priemerne desať až pätnásť kilogramov. Môže to však byť, samozrejme, aj oveľa viac, je to veľmi individuálne. Väčšina mamičiek sa chce po pôrode dostať čo najskôr späť na svoju váhu, ktorú mali pred otehotnením. Lenže kilá, ktoré v priebehu deviatich mesiacov naskakovali možno až veľmi rýchlo, sa ich teraz nechcú pustiť.

Účinnými tipmi a trikmi však nad nimi možno vyhrať a získať späť svoju postavu. No chce to v prvom rade trpezlivosť. S chudnutím sa teda rozhodne neponáhľajte, naopak, dajte telu čo najviac času, aby si na všetky tie hormonálne výkyvy a zmeny, ktorými v posledných niekoľkých mesiacoch prešlo, postupne zvyklo a hlavne sa celkovo upokojilo.

Hovorí sa, že ženskému telu trvá deväť mesiacov až rok, kým sa kompletne „spamätá“ z tehotenstva a následného pôrodu. Preto sa nesnažte zbaviť kíl príliš rýchlo. Myslite na čo najpohodovejšie šestonedelie, snažte sa o regeneráciu organizmu a až potom na postupné zhadzovanie prípadných nadbytočných kilogramov. Verte, že ten správny čas na diéty určite príde.

Jedlo neodmietajte

S veľkou pravdepodobnosťou bábätko po pôrode dojčíte a bude to tak aj naďalej v nasledujúcich niekoľkých mesiacoch. Dojčeniu, samozrejme, treba prispôsobiť jedálny lístok. Tvorba materského mlieka a samotné dojčenie je pre ženské telo pomerne dosť náročné, preto vyžaduje množstvo energie. Tú však treba telu dodať späť.

Takže zabudnite na drastické diéty i na „prázdne kalórie“, ktoré telo len zbytočne zaťažujú. Cítili by ste sa totiž oveľa viac unavená, chýbala by vám potrebná sila a mohlo by sa vám zle tvoriť materské mlieko a tým by sa výrazne sťažilo dojčenie bábätka. Pri dojčení nie je vhodné držať klasickú diétu, je lepšie strážiť si váhu už počas tehotenstva. Ako všetci dobre vieme, jednoduchšie je kilá nenabrať, ako ich potom zhadzovať. Majte na pamäti, že sa váš jedálny lístok plne odráža na tvorbe a tiež na kvalite materského mlieka.

Čo jesť počas dojčenia?

V prvom rade je dôležitá pravidelnosť a rozmanitosť. Jedzte päťkrát až šesťkrát denne, je vhodné dodržiavať pomer medzi veľkosťou jedál: raňajky a večere by mali byť zhruba rovnako veľké, obed by mal byť asi dvojnásobkom raňajok a desiate by mali byť asi štvrtinové voči večeri alebo raňajkám. Je určite vhodnejšie čo najviac sa vyhýbať nafukujúcim potravinám a čerstvému pečivu. To všetko totiž môže vášmu dieťatku spôsobovať nadúvanie a nepríjemné bolenie bruška. Určite zabudnite na vyprážané i veľmi tučné pokrmy, kofeín, zakázané sú polotovary a instantné jedlá.