Každému z nás veľmi záleží na zdraví svojho dieťatka. Aj preto by ste nemali zanedbať jeho pohybový vývoj. Najlepšia vec, ktorú môžete v tomto smere pre neho spraviť, je cvičenie už od jeho útleho veku. Možností je viacero a stačí si len správne vybrať.

Aby sa vaše dieťa vyvíjalo správne, je nevyhnutné nie len veľké množstvo podnetov, ale aj správna stimulácia svalov, zmyslov a zmien polôh tela. Viac príležitostí na pohybovú aktivitu sa v tomto smere rovná lepšiemu psychomotorickému vývoju. V dojčenskom veku je ideálne, ak s dieťaťom cvičia rodičia. To totiž potrebuje intenzívny kontakt so svojou matkou. Aj dojča sa však vyvíja a preto je potrebné cvičenie prispôsobiť jednotlivým fázam jeho vývinu.

Cvičenie do 3. mesiaca vývinu 

Bábätko má v sebe ešte zafixované podmienené reflexy. Práve tie je skvelé využiť. Ideálne je s ním cvičiť hneď ráno, alebo večer pred kúpaním. Ideálne je tento pravidelný režim dodržať a cviky vykonávať na prebaľovacej podložke, pričom teplota v miestnosti by mala byť asi 25 stupňov. 

Dĺžka cvičenia závisí aj od výdrže dieťatka. Ako pomôcku môžete pri preťahovaní ručičiek a nožičiek použiť aj veľkú relaxačnú loptu, kde prirodzenejšie aktivujete presun ťažiska. Medzi veľmi obľúbené cviky patrí napríklad tzv. žabka na lopte, kde dieťa držíte za lakte s cieľom aby precvičilo rovnováhu a svalovú koordináciu.

Keď vaša ratolesť dosiahne 14. deň svojho života, je povolené aj dojčenské plávanie doma vo vani. Tu by ste však mali osloviť odborníka, aby vám ukázal správne prevedenie. V tejto fáze vývinu prichádzajú do úvahy aj bodové cvičenia doktorky Kleplovej. Táto reflexná technika sa využíva nie len na cvičenie, ale aj rehabilitovanie a regeneráciu. Cviky sa vykonávajú v lone, na zemi, ale aj v priestore za využitia špeciálnych cvičebných pomôcok.