Keď dieťa začne navštevovať jasličky alebo škôlku, skoro každý druhý týždeň sedíte v čakárni u detského lekára, lebo chytí všetko, čo sa dá. Určite to poznáte. Ale v každom kolektíve sú aj také deti, ktoré sú choré raz za štyri roky, a pre chorobu chýbajú len minimálne. Ak nasledujúce rady dodržíte, ochorenia môžete výrazne znížiť aj vy.

Umývanie rúk

Pravidelné umývanie rúk môže drasticky znížiť počet respiračných ochorení a infekčných ochorení čriev a žalúdka. Preto je veľmi dôležité umývať si ruky, keď prídete domov z jaslí a škôlky. Na pravidelné umývanie rúk by ste nemali zabudnúť ani doma, po každej hre či po hoci krátkom výlete von. Dávajte si pozor i na to, aby si ruky umývali mydlom aspoň 15 – 20 sekúnd. Opláchnuť si ich vodou nestačí. Obzvlášť dôležité je umývanie si rúk dnes, keď hrozí riziko nákazy covidom. Aj vaše dieťa, hoci sa nenakazí, môže vírus preniesť na rukách.

Potrebujú pohyb

Štúdie ukazujú, že pravidelné cvičenie počet prechladnutí alebo chrípkových ochorení v prie- behu roka môže znížiť o 25 až 50 percent. Môže to byť tým, že pohyb posilňuje organizmus, čím zvyšuje cirkuláciu krvi a telo potom lepšie bojuje proti infekciám. Žiadne výhovorky: hýbte sa! Čím viac, tým lepšie. Ideálna kombinácia je, ak rodič ide pozitívnym príkladom a dieťa motivuje k pohybu. Veď si to vyskúšajte. Skúste začať robiť pred dieťaťom prvé cviky a je slušná šanca, že sa bude chcieť k vám pridať.

Mali by veľa spať!

Spánok aj u detí je jedným z naj- účinnejších liekov a prostriedkov na regeneráciu. Vaše deti by mali chodiť spať včas. Odborníci tvrdia, že nedostatok spánku takmer zdvojnásobí riziko prechladnutia alebo chrípky. Batoľatá potrebujú asi štrnásť hodín spánku denne, deti predškolského veku 11 – 13 hodín. V spánku aj telo lepšie bojuje s nákazou a náš imunitný systém pracuje na sto percent.