Nemali by sa škriabať na tvári

Vírusy sa do tela môžu dostať nielen cez ústa a nos. Preto by bolo dobré, keby sa deti nedotýkali tváre. Veľmi citlivé sú aj oči. Je to ťažké, ale mali by ste sa o to snažiť aspoň v období zvýšenej chorobnosti. Rovnako je dôležité, aby si deti často umývali ruky a naučili sa, že zubnú kefku, pohár a uterák by druhým deťom nemali požičať. Najmä v škôlkach a jasliach na to musia dohliadať učiteľ ky, ktoré môžu mať nad hlavu iných povinností a preto je dobré, keď to dieťa vie a dokáže poznať svoje veci.

Doprajte im vitamíny

Strava bohatá na farebné ovocie a zeleninu výrazne posilňuje imunitný systém. Je dobré, ak dieťa konzumuje veľa potravín bohatých na vitamín C. Malo by jesť pomaranče, brokolicu, papriku ... a na jedálnom lístku by rovnako nemali chýbať mliečne výrobky, tuniak a obilniny, ktoré sú vynikajúcim zdrojom vitamínu D. Obranný systém organizmu vďaka probiotikám posilňujú aj jogurty. Pre deti sú najlepšie biele, bez prídavných látok. Hoci sladenie medom je lepšie ako cukrom, úplne malé deti by ho ešte nemali jesť. Preto keď už dieťa bez sladkého nevydrží, je lepšie sušené ovocie. Pozor! Nezabudnite potom umývať zuby, lepí sa a môže spôsobiť kaz aj na mliečnych zuboch.

Nezabudnite na tekutiny

Dostatočný prísun tekutín je dôležitý aj pre najmenších. Najlepšou voľ bou je nesýtená minerálna voda, ale experimentovať môžete aj s nesladeným čajom a vodou. Ide o to, aby pili. Pomáha to pre- vencii aj samotnej liečbe. Nezabúdajte, že mlieko je viac jedlo ako nápoj a hoci dieťa pije veľa mlieka, treba mu tekutiny dopĺňať aj inak. V tom, ako často dieťa ochorie, veľkú úlohu zohráva aj genetika, a tiež to, ako často chodí do kolektívu. Ak tieto rady dodržíte, urobíte veľa pre posilnenie imu- nitného systému svojho dieťaťa.

Foto: Shutterstock