A čo desiata?

Zabudnite na sladkosti, pokiaľ vaša ratolesť odmieta veľké jedlá, servírujte syr, jogurt, ovocie, zeleninu, kvalitnú šunku a podobne veci. Priemerné dieťa by malo zjesť dve detské výživy za deň, ak je málo hlavného jedla, možno budú objemnejšie, mali by ste však trvať na tom, že sladkosti nie sú jeho súčasťou.

Pravidlom by malo byť, že desiata či olovrant sa podávajú presne v polovici intervalu medzi jedlami. Pokiaľ bude desiatu odmietať, nechajte ho do ďalšieho jedla poriadne vyhladovať, trebárs zabudne na to, čo všetko neje a štandardný pokrm si dokonca pridá. Nevnucujte sa s plnou naberačkou, žiadne dieťa dobrovoľne od hladu nezomrelo. Iste, odmietanie jedla môže byť signálom choroby či príznakom nejakej duševnej poruchy, venujte správaniu potomka pozornosť, ale nestrašte ho prehnanou úzkosťou.

Vy ste vzorom

Stále častejšie môžete od päťročných dievčatiek počuť, že sladké nejedia, pretože držia diétu. Dietológovia a odborníci na detskú výživu zdvíhajú varovne prst. Malé slečny totiž robia presne to, čo ich mamičky. Odmietate jedlo? Nečudujte sa tomu, že i vaša dcéra sa snaží správať dospelo – teda, napodobniť vás. Podľa celosvetových prieskumov dokonca hrozí už šesťročným dievčatkám riziko vzniku a rozvoja anorexie, pretože chcú byť krásnymi princeznami, aké vidia na titulných stranách časopisov, ktoré tak hltá ich mamička. 

Ak chcete, aby vaše dieťa jedlo, bolo krásne a zdravé, buďte mu príkladom. Dávajte si na tanier zdravé jedlá, nevylučujte pohyb zo života rodiny a hlavne varte spoločne. Aj takéto malé dieťa dokáže pochopiť, ktoré potraviny sú zdravé a ktoré zdravšie, aké na stôl chytrého človeka patria a aké už nie. Choďte príkladom, len tak bude vaša slečna krásna a zdravá presne tak, ako o tom snívate.

 

Foto: Shutterstock