Tehotenstvo so sebou prináša aj pár kilogramov navyše. Mnohé ženy znášajú tento pohľad v zrkadle ťažšie a preto rozmýšľajú o diétach. Tie však do tehotenstva určite nepatria. Váš jedálniček by mal byť v tomto období pestrý a zameraný na správny a dostatočný príjem živín nielen pre vás, ale aj pre  vášho potomka.

Čo by mal jedálniček obsahovať?

"V čase prebiehajúceho prvého trimestra by mal byť príjem energie okolo 8000 kJ za deň, neskôr v prebiehajúcom druhom a treťom trimestri by mal byť príjem o niečo vyšší. Nie je vhodné toto množstvo znižovať preto, aby žena príliš nepribrala, ale ani neplatí to, že by žena mala jesť za dvoch," hovorí MUDr. Jaroslav Hulvert.

Do jedálnička nastávajúcich mamičiek určite patrí veľa ovocia a zeleniny, či už čerstvej alebo tepelne spracovanej. "Zelenina a ovocie okrem potrebných vitamínov a minerálov obsahujú veľa vlákniny, ktorá je prevenciou tehotenskej zápchy," dopĺňa lekár.

Vhodné sú aj ryby, biele mäso a chudé červené mäso a zabúdať by mamičky nemali ani na mliečne výrobky. Dobré je aj dbať na to, aby bol prísun jedla pozvoľný a pravidelný. Ideálne je jesť v pravidelných 5-7 dávkach za deň. Ak patríte medzi alergikov, nezabudnite starostlivo kontrolovať aj zloženie jednotlivých potravín, aby sa ste sa vyhli alergénom.

Diéty vynechajte