O tom, že by sme mali jesť zeleninu sme počúvali už ako deti. Azda aj preto sa pri vlastných deťoch snažíme dostať ju do nich v čo najväčšom množstve. Nie však len preto. Zelenina obsahuje množstvo vitamínov potrebných pre vývoj aj celkové zdravie. Ktorú by mali jesť pravidelne? Odpovedá dietologička.

Avokádo

To nepatrí práve k ovociu ani zelenine a o jeho zaradení sa dodnes diskutuje. Napriek tomu, že jeho pôvod nie je úplne jasný o jeho priaznivých účinkov na zdravie sa vie už dlho. Avokádo obsahuje vitamíny C, E a B-6 a je tiež skvelým zdrohom zdravých tukov vrátane omega-3, ktoré sú nevyhnutné pre vývoj mozgu. Okrem toho, je aj zdrojom kyseliny listovej, ktorá je potrebná na tvorbu červených a bielych krviniek v kostnej dreni a hrá dôležitú úlohu pri získavanie energie zo sacharidov. Vďaka svojej konzistencii aj benefitom ho odborníci odporúčajú zaradiť už do stravy najmenších detí.

Mrkva

Mrkva je zelenina, ktorá sa do detskej stravy zaraďuje ako jedna z prvých. Dôvod je prostý. Mrkva je prirodzene sladká, má vysoký obsah vlákniny a je skvelým zdrojom vitamínu A a betakaroténu. Vitamín A podporuje zdravý zrak, pretože tvorí súčasť proteínu, ktorý absorbuje svetlo v oku. Betakarotén je antioxidant, ktorý sa premieňa na vitamín A, ktorý bojuje proti škodlivým voľným radikálom v tele.