Plávanie patrí medzi najzdravšie, najkomplexnejšie, ale aj najpríjemnejšie športy vôbec. Práve preto by ste ho mali dopriať aj vašej malej ratolesti. Má totiž blahodarný vplyv na zdravie a vývin celého organizmu vášho dieťaťa. Jeho benefity naozaj stoja za to.

Posilnenie srdcovo-cievneho systému 

Ak s vašim potomkom plávate pravidelne, má to skvelé benefity pre jeho srdcovo-cievny systém. Pravidelná činnosť svalstva súbežne s pravidelným dýchaním v horizontálne polohe plávajúceho uľahčujú cirkuláciu krvi. Na srdce je tak vyvíjaná menšia námaha, pretože nemusí súperiť s gravitáciou pri čerpaní krvi z dolných končatín a tým sa posilňuje. 

Zlepšuje dýchanie

Dýchanie je pri plávaní obzvlášť dôležité a je podstatnou časťou celej plaveckej techniky. Zvýšeným úsilím dýchacích svalov v priebehu plávania sa preto rozvíja aj dýchací systém a jeho funkcie. Zároveň sa ruka v ruke s tým zvýši aj vitálna kapacita pľúc. 

Posilnenie svalstva a správneho držania tela 

Voda vás nadnáša, čím až tak nevnímate námahu, no pritom precvičíte a posilníte všetky svalové skupiny, no najmä tie, ktoré sú v bežnom živote zanedbávané. Okrem toho plávaním človek zlepšuje kondíciu a koordináciu pohybov končatín a dýchania. 

Vytváranie pohybových návykov, ktoré sú nutné pri správnom plávaná vo vodorovnej polohe je spojené s rozsiahlou prestavbou existujúcich spojov medzi nervovými centrami. Dokážete tým napríklad upraviť začínajúcu sa skoliózu a pôsobé aj na unavené ploché nohy.