Horčík alebo magnézium je minerál, o ktorom pravdepodobne nečítate prvý krát a ani posledný. V prípade, že ste tehotná, o bábätko sa snažíte alebo ste na materskej dovolenke, mali by ste horčíku venovať o to vyššiu pozornosť. 

Horčík a plánovanie počatia

Jedna z najdôležitejších a najznámejších látok, ktorej dávke by ste mali zvýšiť už v dobe snaženia sa o dieťa, je kyselina listová. Nemenej dôležitý je však aj horčík, a to predovšetkým v momente, kedy sa o bábätko snažíte už dlhšiu dobu. Pri snahe o počatie je totiž podstatné, aby bola žena v maximálnej pohode a pokoji. Tento psychologický stav však nie je s postupujúcich časom udržateľný. Preto by snažilky mali kyselinu listovú doplniť práve o horčík, ktorý podporuje odolnosť voči stresu a prispieva k normálnej nervovej a psychickej činnosti. 

Horčík a tehotenstvo

V období tehotenstva je horčík jedna z najdôležitejších látok. Jeho príjem si treba sledovať, pretože žena zásobuje živinami seba aj bábätko. Magnézium je tehotným ženám odporúčaný aj preto, že prispieva k správnej činnosti svalov a tým prechádza kŕčom.  

Horčík a novopečené maminky

Pojem materská dovolenka je naozaj irónia osudu. Minimálne jej začiatky sú totiž spojené iba s únavou a vyčerpaním. A je jedno, či vám bábätko spí alebo sa budí každé dve hodiny. Materstvo prináša do života toľko nepoznaného, že je celkom normálne, že vás to jednoducho unaví. Aj v tomto prípade vám môže pomôcť horčík. Pretože magnézium znižuje únavu aj vyčerpanie, zvyšuje odolnosť voči stresu a nervozite. 

Ako spoznáte, že ho potrebujete? 

Horčík je naozaj nenahraditeľný. Jeho odporúčaný príjem sa pohybuje okolo 350 mg na deň. Behom gravidity jeho potreba rastie, pretože rastie aj jeho spotreba. Že už vám horčík naozaj chýba, poznáte na základe niektorých symptómov: ste extrémne podráždená, unavená, pobolieva vás hlava, máte kŕče, či dokonca môžete mať aj zažívacie problémy. 

        

Zamerajte sa na kvalitný horčík

Jednou z možných ciest, ako horčík do tela dostať, je pravidelné pitie minerálnych vôd a zamerať sa na potraviny s vysokým obsahom horčíka. Medzi také patria strukoviny, listová zeleniny, orechy či bylinky ako je bazalka a majoránka. Druhou variantov je dopĺňanie magnézia pomocou výživového doplnku. Tu je potrebné sa zamerať na to, aby horčík bol prírodného pôvodu. Medzi tie najlepšie je považovaný horčík z Mŕtveho mora (Dead Sea). Práve Mŕtve more je skutočným zázrakom prírody, pretože je bohatým zdrojom minerálov a stopových prvkov. Preto odporúčame novinku na trhu – výživový doplnok Magnezum Dead Sea z prémiovej rady Da Vinci Academia vyznačujúci sa unikátnou kombináciou prírodného horčíka získaného z Mŕtveho mora (Dead Sea) a vitamínov B6 a B12, ktoré maximalizujú jeho účinok.  

 

Zdroj a foto: PR článok