Cítili by ste výčitky svedomia, ak by ste po narodení dieťatka nevenovali chvíle jemu, ale sebe samej a cvičeniu? Najlepším receptom, ako sa ich zbaviť, je tieto dve veci skĺbiť dohromady. Neprehliadnite druhú časť našich tipov na efektívne cviky, ktoré zvládnete aj spoločne s vašou malou ratolesťou.

Stolček

Mamička: Zaujmite pozíciu „stolčeka“, kde kolená sú nad pätami (predkolenie zvislo) a dlane pod ramenami. Snažte sa udržať pevný trup, ktorý je spoločne so zadkom a stehnami v jednej rovine.

Bábätko: Pokiaľ máte viac potomkov, môžete ich zapojiť všetky. Je predsa dôležité, aby súrodenci spolu trávili čo najviac času. V priebehu cvičenia vás môže staršie dieťa použiť napr. ako tunel.

Posilňovanie brušných svalov

Mamička: Položíte sa na chrbát s pokrčenými kolenami, dieťa máte bezpečne umiestnené na stehnách. S výdychom sťahujete brušné svaly a zdvíhate postupne hlavu, krčnú chrbticu a hornú časť hrudnej chrbtice od podložky. Nadýchnite sa do zadnej časti hrudníka a s výdychom sa postupne opäť ukladáte na podložku.

Bábätko: Dieťatku môžete pri cvičení jemnými pohybmi masírovať ručičky. Už od narodenia sa mu páči, keď ho držíte v náručí a jemne ho hladíte a masírujete. Dieťa robí veľké pokroky vo vývoji aj vďaka tomu, že ho nosíte a že sa ho dotýkate.

Rotácia v sede

Mamička: Sedíte v tureckom sede, dieťatko je v polohe „na tigríka“. S nádychom sa narovnáte, pretiahnete chrbticu a s výdychom sťahujete brušné svaly. Vtiahnete ich k chrbtici a otáčate sa trupom čo najviac do strany. Pritom stále držíte neutrálnu polohu panvy a os chrbtice je po celú dobu zvislá.

Bábätko: Pozícia „na tigríka“ je jednou z najobľúbenejších polôh na nosenie bábätka.

Otočka

Bábätko stimulujete do otočky z ľahu na chrbte do polohy na brušku. Dôležitá je motivácia dieťaťa (ide za hračkou, musí samo chcieť).

Vy podporíte otočenie za panvu s pokrčenou vrchnou nohou, spodná nožička je natiahnutá. Ide o aktívny dej, nie pasívne pretáčanie. Pokiaľ sa dieťa ešte samo nepretáča a chcete ho pretočiť na bruško, musíte postrážiť i ramená a hlavu, aby nebola v záklone.

Bábätko na overballe

Bábo posilňuje brušné a chrbtové svaly. U detí, ktoré nelezú (ale podľa veku by už mali a zatiaľ sa napríklad len plazia), môže tento cvik stimulovať lezenie po štyroch (podporená je opora o ruky a o kolená). Potomka motivujte hračkou pred overballom.

 

Foto: Shutterstock