Nech už idete podľa akéhokoľvek výživového systému, určite sa vám stane, že niekedy urobíte prešľap. Prečo vám odmieta zdravé jedlo, na zeleninový šalát sa mračí a nad polievkou krčí nos, že nemá hlad? Prečo sú dni, kedy je také zložité dostať do vašich ratolestí aspoň lyžičku niečoho naozaj dobrého? Ponúkame tento malý kľúč. 

Neobozretnosť

Nedozreli ste na to, či si vaše dieťa pred veľkým jedlom samo nevzalo nejakú dobrotu. Aj keď máte všetky cukrovinky dobre uschované, i malé deti sa dostanú prakticky kamkoľvek. Navyše si môžu vytvárať zásoby z maškŕt, ktoré im podstrkuje babička, teda takých, o ktorých ani neviete. Vedeli ste vôbec, že jeden bonbón na cmúľanie skonzumovaný dvadsať minút pred jedlom môže potomka pripraviť o chuť do jedla?

Netlačte na pílu

Malo vaše dieťa posledné jedlo výživné a dvakrát si pridalo? Kým strávi a opäť vyhladne, môže to trvať dlhšiu dobu. Pokiaľ viete, že malo veľmi sýty obed, netlačte na pílu a nenúťte mu olovrant. Tak isto vynechajte drobné ovocie a pod. Stručne by sa dalo povedať, že je vhodné nechať dieťa vyhladovať k večeri, ktorú potom s radosťou zje.

Pitie a limonády

Tu je možno pes zakopaný. Isto ste rada, že vaše dieťa dodržuje pitný režim, lenže problém môže byť v tom, čo mu dávate piť. Neriedené džúsiky, osladené a ochutené vody pre deti, ktoré často majú viac kalórií, ako dieťa pojme v hodnotnom jedle na tanieri. Pokiaľ teda vaša ratolesť neje, pokúste sa vymyslieť a prekontrolovať, či do seba nedostáva prázdne kalórie práve týmto spôsobom.