Zmrzlina

Zmrzlina patrí medzi pochúťky, ktoré sú obľúbené počas celého roka, no v tehonstve zrejme ešte omnoho viac. Častá chuť na zmrzlinu sa však spája s chuťou na sladké a takisto môže napovedať, že vaše telo má nedostatok bielkovín. Skúste preto uprednostniť zdravšiu alternatívu zmrzliny, ktorú sú napríklad ovocné sorbety.

Slanina

Možno nie ste práve milovníčkou mäsa či jeho mastných výrobkov, no predsa vás to v tehotenstve za nimi “ťahá”? Nemusíte sa tomu brániť a pokojne si ju doprajte, ak si to dieťatko žiada. Korigujte však jej množstvo, keďže je známe, že slanina je jednou z potravín, ktoré cholesterolu a ani celkovému zdravotnému stavu nesvedčia. Navyše, ak máte v tehotenstve až prehnanú chuť na slaninu, poukazuje to na zvýšenú potrebu zdravých tukov, nenasýtených mastných kyselín a bielkovín. Aj v tomto prípade platí - všetko s mierou, preto to s údeninami nepreháňajte.

Ovocie

Ovocie by ste mali jesť pravidelne a to už či ste v očakávaní alebo nie. No ak máte počas tehotenstva chuť na konkrétne ovocie, môže to byť predzvesťou nízkej hladiny vitamínov. Ak máte chuť napríklad na citrusy, zrejme potrebujete doplniž vitamín C. Avšak aj pri konzumácii obľúbeného druhu ovocia by ste mali byť obozretná a dopriať si ho s mierou. Ak to s ním preženiete, môže sa vám prudko zvýšiť hladina cukru v krvi.

Pikantné a štipľavé

Chuť na štipľavé a pikantné jedlá má mnoho budúcich mamičiek. Podľa odborníkov za tým môžu byť hormonálne zmeny, ale aj nedostatok živín. Konzumácia pikantných a štipľavých jedál v tehotenstve nie je pre dieťatko nebezpečná, avšak môže zhoršiť pálenie záhy a taktiež spôsobiť problémy s trávením budúcej mamičky.

Rôzne kombinácie chutí

Či už máte v tehotenstve chuť na niektorú z vyššie spomínaných potravín alebo dokonca na ich kombináciu je prirodzené. Chute sa však v tehotenstve zvyknú meniť a je dosť možné, že počas deviatich mesiacov vystriedate všetky.  Vprvom trimestri zvyčajne dominujú pikantné pochúťky, v druhom trimestri prevláda chuť na sladké a v poslednom zasa na slané. Nech už máte chuť na ktorékoľvek potraviny, vždy majte na pamäti, že všetky by ste si mali dopriať s mierou. 

Foto: Shutterstock