Dodržiavanie pitného režimu riešime najmä počas horúcich letných dní, táto téma je však aktuálna celoročne. Viete, koľko tekutín by mali prijať malé deti?

Telo je z vody

Ľudské telo tvorí z veľkej časti voda. O deťoch to platí ešte viac. V dospelom veku obsahuje náš organizmus asi 55 % vody (vekom podiel klesá), no u novorodeniatka je to až 80%. Potreba tekutín však záleží aj od podnebia a aktivít, ktoré daná osoba vykonáva. Taktiež aj od jej hmotnosti. Treba tiež povedať, že do celkového príjmu tekutín v tabuľke je zarátaná aj voda v jedle, ovocí a zelenine. 

Čistá voda

Voda je jednoduchou odpoveďou na otázku, čo by vaše deti mali piť. Najlepšie ak pôjde o jej neperlivú formu. V malej miere ju možno skombinovať so 100% džúsmi, ktoré zriedite s vodou a slabým zeleným, ovocným, alebo bylinkovým čajom.

Mliečne nápoje rátajte za potravinu. U deti by ste sa mali vyhnúť nápojom, ktoré obsahujú kofeín, a teda aj kole. To isté by malo platiť o všetkých sladených nápojoch. Práve tie považujú odborníci za v súčasnosti jeden z najvýznamnejších faktorov, prečo je čoraz viac obéznych detí. Minerálky môžete deťom podávať taktiež len výnimočne. Bublinky im môžu škodiť na bruško a taktiež aby sa ich organizmus nezanášal minerálmi. O zákaze alkoholických nápojov snáď netreba ani písať.