Imunitný systém organizmu dostane najmä v zimných mesiacoch poriadne zabrať. O to viac si ho treba chrániť, ak ste v období tehotenstva. Nedávno sme si povedali viac o potravinách, ktoré vám pomôžu k jeho ochrane. Toto sú ďalšie.

Citrusy

Pri posilňovaní imunity hrá veľmi dôležitú rolu vitamín C. Ten totiž pomáha telu stavať ochrannú bariéru, ktorá ho má uchrániť pred útokom baktérií a vírusov z vonkajšieho sveta. Navyše tiež urýchľuje hojenie a opravu poškodených buniek a tkanív. Bohaté na vitamín C sú práve citrusy, ako sú limetka, citrón, pomaranč a grapefruit, ďalej aj šípky, rakytník, jahody, zemiaky, brokolica, papája, karfiol alebo brusnice.

Med

Sladký a pritom liečivý – ideálna kombinácia. Med má antibakteriálne a regeneračné vlastnosti. Liečivé účinky sa potom ľahko líšia podľa druhu. Lipový pomáha pri strese, pri ochoreniach horných ciest dýchacích a pri ochorení srdca. Repkový med ocenia ľudia hlavne pri nádche a kašli. Zmiešaný med má antibakteriálne vlastnosti a pomáha pri alergiách.

Celkovo je med vhodným doplnkom pri prevencii nachladnutia a nádchy. Obsahuje vitamíny A, D, E a K. Je zdrojom rýchlej energie pre vyčerpaný organizmus vďaka obsahu fruktózy a glukózy. Obsahuje tiež aj zložité cukry, napríklad dextríny, ktoré pôsobia hojivo na kožu a poškodené sliznice. Je aj zdrojom hneď niekoľkých antioxidantov.