Poruchy spánku, prejavy úzkosti, strachu, nepokoj či vnútorná nepohoda. Aj takto môže vyzerať život mamičky po pôrode. Tieto nepríjemné psychické stavy spolu s popôrodnými bolesťami môžu byť nebezprečnými príčinami  vzniku popôrodnej depresie. Čo pomôže? Známy austrálsky psychoterapeut Robin Grille odporúča nasledujúce.

Premýšľajte o okolnostiach vlastného narodenia a detstva 

Ak narazíte na nejaké šrámy, s ktorými si neviete rady, včas vyhľadajte odbornú pomoc. Skúste vnímať tehotenstvo ako posvätný čas napojenia na dieťatko. Ubezpečte sa, že máte dostatočnú citovú oporu. Zvlášť dôležitý je vzťah s vašou matkou alebo s nejakou inou múdrou staršou ženou.

Zapojte otecka

Pomáha, pokiaľ sa darí otca dieťaťa podľa jeho možností čo najviac zapojiť do procesu tehotenstva a pôrodu. Pomôže vám to po psychickej aj fyzickej stránke.  Pokiaľ je to možné, pokúste sa o medicínsky nenarušovaný pôrod. Farmaká bránia prirodzenému uvoľňovaniu extatických a láskyplných pôrodných hormónov a odstraňujú pocity blaženosti, ktoré sa po pôrode bez intervencií dostavujú. Podporné a láskavé podmienky pri pôrode majú na jeho dobrý priebeh i spätné vnímanie dokázateľný pozitívny efekt a zásadne znižujú riziko prípadných zdravotných komplikácií.