Podporte svoju plodnosť

Spoliehať sa len na ročné obdobie však nie je správne a pre úspešné splodenie potomka je dôležité snažiť sa z viacerých uhlov pohľadu. Párom snažiacim sa o dieťa sa preto odporúča užívať vitamíny podporujúce plodnosť aj u mužov. Budúci otcovia by sa mali vyhýbať sójovým produktom obsahujúcim izoflavóny, ktoré napodobňujú účinok ženského hormónu estrogén. Do jedálnička by mali zaradiť ryby bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ktoré podporujú produkciu zdravých spermií. Ďalšími vitamínmi podporujúcimi kvalitu a produkciu spermií sú zinok, selén a vitamíny C, E a B12.

Zmeňte životný štýl

Zamerajte sa tiež na zdravší životný štýl. Do pravidelnej rutiny môžete obaja zaradiť pravidelné cvičenie a udržiavať si zdravú váhu. U mužov dokáže 30-minútové cvičenie trikrát týždenne zvýšiť počet spermií, avšak príliš náročné tréningy ich počet môžu znížiť, keďže znižujú hladinu testosterónu.

Dajte si tiež pozor na moderné zariadenia. Ak pracujete s notebookom, nepokladajte si ho na nohy, ale polože ho radšej na stôl. Mobily noste v taške, nie vo vreckách nohavíc. Prestaňte fajčiť alebo fajčenie aspoň obmedzte. Nikotín ženám znemožňuje otehotnenie a u mužov znižuje kvalitu a množstvo spermií. Ženy by mali obmedziť príjem kávy a vymeniť ju za čaj. Vylúčiť by mali takisto alkohol, čo platí aj u mužov. Pravidelné pitie alkoholu takisto znižuje kvalitu spermií.

Ak všetky tieto odporúčania dodržíte a navyše sa zvýšenému snaženiu o dieťatko budete venovať najmä v tomto období, máte väčšiu šancu na úspech!

Foto: Shutterstock