Splodiť dieťa na “prvýkrát” je v súčasnosti čoraz zriedkavejšie. Problémy s počatím majú však čoraz mladšie páry. Príčinou toho môže byť nielen životný štýl, stres, ale aj zloženie stravy. Ak však túžite po bábätku mali by ste do svojho jedálnička zaradiť potraviny, ktoré majú priaznivý vplyv na plodnosť a dokážu ju podporiť. Tie najdôležitejšie vám prezradíme.

Na začiatok treba povedať, že aj keď zrazu začnete konzumovať potraviny, ktoré prospievajú plodnosti, ihneď otehotniete. Žiadna potravina totiž nezaručí, že otehotniete, môžu prispieť k zvýšenej fertilite. Tá sa však nemusí prejaviť ihneď, ale po čase. Dôležitý je teda ich pravidelný a dlhodobý príjem. Ktoré sú teda tie najdôležitejšie.

Mliečne výrobky

Ich najdôležitejšou zložkou je vápnik, ktorý je potrebný pre stavbu kostí a zubov, no výraznú úlohu hrá aj pri plodnosti. Nájdete ho v mlieku, najmä plnotučnom, ale pozor. Viac ako pohár denne sa môže podpísať tukovými vankúšikmi na vašom tele, čo plodnosti zase nesvedči, takže s mierou. Zdrojom vápnika sú samozrejme aj výrobky z mlieka, ako jogurty či syry. Zamerajte sa najmä na kvalitné jogurty či biely syr. 

Potraviny bohaté na železo

Železo je dôležitý stavebný prvok organizmu, keďže sa podieľa na schopnosti krvi prenášať kyslík po celom tele. Len tak vie telo “správne” fungovať, čo priamoúmerne zlepšuje aj plodnosť. Je dokázané, že ženy, ktoré majú normálne a vyššie hladiny sú preukázateľne plodnejšie ako ženy s nedostatkom železa. Konzumujte preto potraviny s obsahom železa, ako sú hydina či chudé mäso. Jeho zdrojom môžu byť aj strukoviny, tofu, či stále obľúbenejšia alternatíva - quinoa.