Na stravu by sme si mali dávať pozor počas celého nášho života. Obzvlášť to však platí v prípade tehotných žien. Tie by sa mali zrieknuť najmä týchto 7 potravín, ktoré môžu ohroziť nie len ich, ale aj zdravie vyvíjajúceho sa plodu bábätka.

Syry

Nemusíte sa vzdávať všetkých syrov, naopak, ich konzumácia v tehotenstve je dôležitá kvôli vysokému obsahu vápnika a ten je okrem iného dôležitý aj pre vývoj plodu a jeho kostí. V tehotenstve by sa ženy mali vyvarovať zrejúcich mäkkých syrov (pasterizovaných aj nepasterizovaných), ako je hermelín, brie, cambozola, syrov s modrou plesňou (niva, gorgonzola, Roncal, roquefor), či mäkkých, nepasterizovaných syrov, ako je kozí a ovčí, ale aj balkánsky. Hrozbou sú najmä baktérie listérie, ktoré môžu ohroziť plod. V prípade, že žena ochorie listeriózou, spravidla sa u nej objavia príznaky podobné chrípke. Listerióza môže spôsobiť vážne zdravotné problémy, ktoré môžu viesť až k potratu.

Kofeín

Denné užívanie vysokých dávok kofeínu počas tehotenstva je dlhodobo spájané so zvýšeným rizikom potratu. Je pritom jedno, odkiaľ kofeín pochádza, či je to káva, čaj, cola, kakao alebo energetické nápoje. V roku 2008 vedci z neziskovej organizácie Kaiser Permanente v americkej Kalifornii vykonali štúdiu, v ktorej zistili, že ženám, ktoré konzumovali dva alebo viac šálok prekvapkávanej kávy alebo päť plechoviek limonády obsahujúce kofeín, hrozí potrat dvakrát častejšie ako ženám, ktoré žiaden kofeín nekonzumovali.

Ryby

Tie časy, kedy ryby boli skutočne zdravé sú dávno preč. Teraz sú ohrozené chemikáliami vypúšťanými do prírody. Tie sa v nich usadzujú a následne prechádza aj do nášho tela. Niektoré ryby tak môžu obsahovať napríklad ortuť, o ktorej je známe, že ovplyvňuje mozog vyvíjajúceho sa dieťaťa. Medzi ryby s vysokým obsahom ortuti patrí žralok, kráľovské makrely, mečúň a tuniak.

Rýchle občerstvenie

Základným problémom tohto nezdravého jedla je skutočnosť, že vás síce zasýti, ale neposkytuje vám žiadne vitamíny ani proteíny. Ako sa vaše veľkosť žalúdka v priebehu tehotenstva zmenšuje, jedlo z rýchleho občerstvenia v ňom zaberá viac a viac miesta a bráni vám jesť potraviny, ktoré naozaj potrebujete pre zdravie vaše a vášho dieťaťa.