Čo môže narušiť črevnú mikroflóru?

Tráviaci trakt u novorodenca je prakticky sterilný tzn. bez existencie baktérií. Po narodení sú črevá kolonizované baktériami, vďaka dojčeniu a okolitému prostrediu. Vplyv na črevnú mikroflóru má hlavne náš životný štýl a hlavne náš jedálniček. Črevná mikroflóra môže byť narušená užívaním antibiotík alebo iných liekov, stresovými situáciami ale najhorší vplyv majú jednotvárne diéty, pretože telu chýbajú nevyhnutné živiny.

Ak nie je niečo v poriadku naše telo nám to povie

Práve črevné baktérie ovplyvňujú celý chod nášho organizmu, preto by sme mali dbať na ich vyvážené množstvo. To že niečo nie je v poriadku spozorujeme na základe niektorých príznakov: oslabená obranyschopnosť organizmu, zápcha a hnačky, nervozita, stres, úzkosť a podráždenosť alebo kožné problémy.

Pomôcť môžu probiotiká a prebiotiká

Existujú dva spôsoby ako udržiavať zdravú črevnú mikroflóru, jednou je prijímať „tie správne baktérie“ v potrave alebo staviť na probiotické výživové doplnky.

Probiotiká v potravinách majú výhodu v tom že okrem probiotických baktérií a bifidobaktérií poskytujú telu aj výživu. Ale na druhej strane, obsahujú oveľa nižšie množstvo probiotických baktérií v porovnaní s probiotickými výživovými doplnkami.

Kde môžeme hľadať probiotiká v strave

Kefír: je fermentovaný mliečny produkt a je to kyslomliečny výrobok z kravského, kozieho alebo ovčieho mlieka, má chuť podobnú jogurtovým nápojom alebo zakysanke.

Kyslá kapusta: je fermentovaná potravina. Okrem toho že obsahuje laktobacily je zdrojom aj veľkého početu enzýmov, ktoré podporujú trávenie.